شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۱۲:۳۰

شناسایی ظرفیت دریا لازمه موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

باشگاه خبری فراساحل: رئیس دانشکده علوم دریایی دانشگاه خلیج فارس گفت: به منظور موفقیت در اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت دریاها و اقیانوس‌ها از لحاظ کاربردی مورد شناسایی مطلوبی قرار گیرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، پرویز باورصاد در حاشیه نخستین همایش هواشناسی دریایی و بزرگداشت روز جهانی اقیانوس‌ها در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا مرکز ملی اقیانوس شناسی اقدام‌های خوبی را شروع کرده که امید است از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت لازم از ان صورت گیرد.


رئیس دانشکده علوم دریایی دانشگاه خلیج فارس در اهممت اقیانوس و دریا شناسی بیان کرد: اهمیت این مهم تا جایی است که برای رفتن به فضا نیز باید اقیانوس و دریا بخوبی شناسایی شوند. باورصاد گفت: اقیانوس‌ها و دریاها به عنوان اجزای اصلی کره زمین از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند که تاکنون شاید 93 تا 94 درصد انها شناخته شده است. باورصاد افزود: با این حال امید است نخستین کشتی کاوش دریایی در خلیج فارس و بویژه بوشهر فعالیت خود را آغاز کند.


وی یادآور شد: آمریکای لاتین هم اکنون از 300 فروند کشتی کاوشگر در سطح دریاها استفاده می‌کند و این نشان از اهمیت و شناخت کامل آنها نسبت به شناخت ظرفیت‌های دریایی است. باورصاد بیان داشت: دو مساله محیط زیست و دریا هیچگونه مرزی ندارند و کشورها در این دو حوزه نیاز دارند که هماهنگ با یکدگیر عمل کنند. رئیس دانشکده علوم دریایی دانشگاه خلیج فارس بیان داشت: در سطح کشور هم اکنون17 دستگاه در ارتباط با فعالیت های دریایی هستند که به منظور انسجام بیشتر باید بطور منسجم به فعالیتهای خود در این حوزه بپردازند.


باورصاد گفت: در شرایط کنونی تنها 150 هزار نفر از ایران در سطح دریا فعالیت دارند که باید این میزان به 10 درصد میزان جمعیت اشتغال کشور برسد. وی تاکید کرد: در کشور نیاز مبرم به تدوین و تصویب سند سیاست دریایی و اقیانوسی احساس می‌شود. باورصاد گفت: در کشورهای بزرگ دنیا نزدیک به 100 سال است که در بخش فعالیت‌های دریایی بر اساس یک سند مدون حرکت می‌کنند. وی در ارتباط با ظرفیت دریایی استان بوشهر نیز گفت: خور لشکری و سلطانی از ظرفیت‌های بسیار مناسب برای ورزش‌های آبی است که باید مورد استفاده قرار گیرند.



  کد خبر : 1801
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :